0

Funktionärslista till Skol-OS

ALLMÄN INFORMATION

Tävlingstid och arena: Lördag 10 september på Utearenan i Linköping med första start kl 10.00.
Klasser: P9/F9 (60 m, längd), P10/F10 (60 m, längd, kula), P11-P12, F11-F12 (60m, 600m, längd, kula)
Parkering: Finns i anslutning till Friidrottsarenan och vid Campushallen.
Omklädning: Omklädningsrum finns vid sidan om läktaren mittemot kiosken.
Avprickning: Ingen avprickning.

TÄVLINGENS GENOMFÖRANDE/FUNKTIONÄRSLISTA:

Kiosk: Försäljning av korv med bröd, kaffe, te, läsk och godis. FUNKTIONÄR: GRUPP 2 07 ANGELIE

Efteranmälan: Senast 60 min före grenstart på tavla vid omklädningsrum. Efteranmälan enbart i mån av plats (inga extraheat) mot förhöjd anmälningsavgift (40:-). FUNKTIONÄR: KANSLIET

GRENAR:
Upprop: Upprop sker ca 40 min före grenstart vid respektive tävlingsplats (löpgrenarna), 15 min innan start (hopp och kastgrenar). Görs av grenansvarig funktionär.

Löpning:
60m: 8 bästa tiderna till final. 2 funktionärer till upprop och start. FUNKTIONÄRER: ADAM, STELLA

600m: Varje deltagare springer ett heat Inga finaler. 1 funktionär behövs. FUNKTIONÄR: ARVID, TINNE

Längd: Alla åldersklasser har 4 hopp per deltagare. Hoppzon för alla. 3 funktionärer behövs till krattning, mätning och upprop/sekreterare. FUNKTIONÄRER: EBBA, ELSA, ESKIL, JULIA, THEA

Höjd: Höjningsscheman bestäms i samband med upprop vid startplatsen. 3 funktionärer behövs till ribban och upprop/sekreterare. FUNKTIONÄRER: Grupp 07 2 Angelie

Kula: Alla åldersklasser har 4 stötar per deltagare. Kulan väger 2kg för P9, P10 samt alla flickklasser, 3kg för P11 och P12. 3 funktionärer behövs till mätning, kulhämtning och upprop/sekreterare. FUNKTIONÄRER: Grupp 07 2 Angelie

Resultat och prisutdelning: Resultatlistor anslås på anslagstavlan på läktarens baksida sida vid måltornet efter avslutad gren. Medaljer till de 3 främsta. Prisutdelning snarast efter att resultaten har blivit anslagna. 1 funktionär behövs. FUNKTIONÄRER: KANSLIET